welcome

Wednesday, October 22, 2008

Harus Ku Lupa Dan Ku Lepaskan..



Semalam aku belajar sesuatu

Belajar tentang melupakan dan melepaskan

PERIT tapi itulah hakikatnya

Untuk melupakan seseorang yang menghancurkan hati kita

Sedangkan kita terlalu sayang

Untuk melepaskan seseorang yang memperolokkan cinta kita

Sedangkan saban saat hanya dia dalam kotak fikiran ini

Bayangkan kita mencintai seseorang

Kita terlalu sayang pada seseorang

Sanggup lakukan apa sahaja demi CINTA(kononnya wujud dalam dirinya)

Sanggup tempuhi perit derita ketika ingin bersama

Tapi akhir kita jatuh tersungkur

Luka yang tidak nampak mata kasar

Luka yang berdarah tapi tidak mengalir

Luka yang tidak boleh di ubati dengan Panadol

Luka yang kita sendiri tahu betapa sakitnya …

Ingin ku hadiahkan sebuah cermin yang terlalu besar

Cermin diri kita sebelum kita mencerminkan diri orang lain

Kutuk diri kita sebelum kita mengutuk orang lain

Hina maruah kita sebelum kita memperolokkan maruah orang lain

Janganlah pulak engkau takut untuk melihat wajah mu di cermin

Untuk melihat segala keburukkan mu di cermin mu sendiri

Siapa kita untuk mengata, mencaci & mempermainkan hati orang lain

Kerna aku tahu …. Aku siapa …

Dan kerna hanya diri ini tahu … kehebatan CINTA ku ….

Biar orang kata apa jua …

Aku adalah aku .. dan aku bukanlah diri mu…

Kerna aku adalah seadanya …

2 comments:

Unknown said...

Adakalanya kita sangka kita sudah melepaskannya, tapi pada hakikatnya kita masih lagi mengingatinya. dan tanpa disedari ia datang semula dalam hidup kita.

Tiada Alasan Untuk Terus Terbang Mencari Ketenangan said...

Salam Kroll,
Thanx a lot...:)

bila muzik mula berbunyi mengalunkan lagu~