welcome

Thursday, October 30, 2008

6 kebimbangan seks pada lelaki

wow!!! topik kali nie mcm panas jek, mentang-mentang ari nie khamis mlm jumaat. kalau kita perhatikan tajuk topik ari nie, kita tau tak, berbanding wanita, lelaki juga dianggap lebih kerap memikirkan tentang seks. selain berfantasi lelaki juga mempunyai beberapa kerisauan tentang masalah seks yg sering menyita fikiran.




1. Apakah onani menyebabkan mandul??
jika dirujuk dari pertanyaan yg sering diajukan kepada pakar, masalah mandul bukan mendominasi remaja lelaki dewasa yg masih melakukan aktiviti seks yg satu nie. persoalan utama yg selalu menganggu benak lelaki adalah, adakah onani boleh membuatkan seseorang mandul. mitos-mitos ttg onani memang selalu berkisar di dlm masyarakat. namum kesahihannya secara perubatan belum boleh dibuktikan.
sehingga kini, belum terbukti onani boleh membuatkan seseorang mandul, buta atau membuatkan zakar bengkok. jika tidak dilakukan terlalu kerap, onani tidak akan byk memberi efek pd seseorang. namun jika frekuensinya terlalu kerap, kemungkinan akan membuatkan kulit sekitar zakar melecet.





2. Apakah dia lebih berpengalaman dari aku??
keyakinan diri seorang lelaki di ranjang boleh terbantut seketika jika melihat pasangannya lebih berkeyakinan. apatah lagi jika pasangannya mengakui telah membuat study yg mendalam ttg hubungan di ranjang. jgn mudah mengelabah, apa yg perlu diingatkan ialah cara penilaian wanita dan lelaki berbeza. wanita tidak mementingkan apakah pasangannya lebih berpengalaman atau tidak. keintiman dan interaksi fizikal serta emosional lebih menjadi penilaian wanita. lagipun, jika pasangan lebih berpengalaman, tidak ada salahnya jika sesekali kita belajar dari si dia..:))



3. Bagaimana mencari alat sensitifnya??
lelaki yg baru pertama kali melakukan hubungan seks, sering kali menjadi kurang percaya kepada diri sendiri krn masalah ini. seks adalah satu hal penting sbg kunci kebahagiaan perkahwinan. jadi, tidak ada salahnya jika
kita saling terbuka utk membicarakan topik ini. jika benar-benar msh tak tahu, tanyakan saja pd pasangan. keterbukaan komunikasi membantu pasangan saling mengerti kerisauan dan keperluan masing-masing.



4. Pasangan belum sedia melakukan hubungan seks
hubungan seks adalah interaksi kasih sayang antara dua pihak. jika interaksi hanya berasal dari satu pihak saja, maka hubungan tersebut akan pincang. kenikmatan pasti kurang. hubungan seks krn keterpaksaan pasti mempengaruhi hubungan emosional pasangan. kita dan pasangan akan merasa menyesal dan tidak selesa. kita seharusnya menghormati pasangan kita dan keputusannya.



5. Bagaimana mengetahui ketika dia orgasme??
sejujurnya persoalan ini sulit dijawab kecuali oleh pasangan kita sendiri. beberapa tanda seperti degupan jantung dan ritma nafas yg semakin cepat boleh dijadikan tanda. tp kdg-kdg perkara itu tidak sepenuhnya memberi jaminan. kita tidak akan boleh membezakan apakah dia benar-benar orgasme
atau hanya pura-pura orgasme supaya kita tidak terlalu gopoh ketika hubungan seks.



6. Apakah ukuran zakar benar-benar berpengaruh??
bagi wanita, ukuran zakar bkn menjadi faktor utama. zakar b
esar tanpa otak yg cerdas tentu tidak ada ertinya di mata wanita!! tidak perlu kecoh-kecoh mengukur dan membanndingkan ukuran zakar kita. kalau kita mempunyai sifat dan fikiran yg cerdas dan sensitif, dijamin ramai wanita yg pasti jatuh hati. dr sibuk melakukan usaha utk membesarkan zakar, lebih baik belajar bagaimana cara memanjakan, memahami dan melayan wanita dgn lebih istimewa....

0 comments:

bila muzik mula berbunyi mengalunkan lagu~