welcome

Wednesday, December 10, 2008

pernikahan sulit [ part 14 ]


Dua mata aku masih tak lari dari skrin bimbit tapi seluruh pemikiran aku hanya berputar antara mahu atau tidak untuk menjawab panggilan E’zham.

“Siapa?”

“E’zham…”

“So?”

Aku pandang Fahri.

“Answer him…” suruh lelaki yang lima jari sebelah tangan dia masih pegang hujung jari aku yang jatuh diam di atas peha; tak dilepas dia. Aku telan liur air dan betulkan suara sebelum butang di bimbit itu aku tekan.

‐ Hey Zham.

‐ Han, lambat jawab.

‐ Tak dengar tadi.

‐ Dekat mana?

‐ Putarajaya.

‐ Buat apa?

‐ Lepak‐lepak. Boring arh kalau terus balik rumah…

‐ I suruh you ikut ke sini, you tak nak…

‐ Bukan tak nak, I banyak assignment la, pening kepala…

‐ Dengan siapa?

‐ Budak course I

‐ Siapa?

‐ Ah! You bukan kenal…

‐ Satu college kenal I
‐ Dia orang yang kenal you, bukan you kenal dia orang.


Aku mengerli kejap lihat Fahri yang tersenyum‐senyum; mengusik. Aku lepaskan pegangan hujung jari dia; betulkan dudukkan dan selesakan sandaran sebelum laut fikiran aku alihkan sepenuhnya pada E’zham yang aku dengar suara dia; bikin aku jadi rindu.


‐ Bila nak balik sini?

‐ Miss me?

‐ Tak, Ana miss you…

‐ You?
‐ Much.

Aku dengar E’zham ketawa kecil di hujung telinga.


‐ I dah habis shot, flight esok pukul 2.40 petang, around six I will be at home…

‐ Sounds good…
‐ Ya, I penat, nanti you ade tugas berat when I back to home…
‐ Apa dia?
‐ Be my personal masseur…

‐ More than a pleasure…



Aku senyum dikit; terngerling Fahri yang duduknya sudah dibetulkan.



‐ Pukul berapa nak balik?

‐ Dah nak balik. Lepas kelas tadi dah terus ke sini.

‐ Ok, jangan nakal‐nakal…



Aku diam.



‐ I will text you later

‐ Ok

‐ Take care Han

‐ Thank you…



Aku genggam bimbit dengan tangan longgar, sebelum menyandarkan kepala di
kerusi dengan mata yang terbuka. Sekejap aku terhela nafas tapi kecil saja.


“Sorry…” suara aku perlahan; sebetulnya aku tak menghadap Fahri tapi bila aku lihat dia tak
menjawab agak beberapa saat kemudian, aku paling muka lihat jejaka kacak sebelah aku, pandangan dia tegak ke depan tapi sebentar itu dia senyum; tapi tak mesra, mungkin tahu aku sedang tunggu jawapan dia. Senyum kelat.


"kenapa?"


Perlahan muka Fahri paling pada aku.



“Ke rumah I?” dia tanya dengan suara perlahan; mengajak dan sepertinya merayu. Aku perhati
anak mata dia yang tergerak perlahan‐lahan. Kemudian jatuh pada hujung bibir manis yang sudah aku rasa tadi; tak lama.


“I nak balik…” aku jawab sederhana.



“Balik rumah I…”



“Rumah E’zham…”



“Zham dah balik?”



“Tak, belum…”



“Habis?”



“I need to do my last touch up for my assignment..”



“Buat di rumah I…”



“Tak selesa la Ari…”



“Don’t worry. I pun stay seorang…”



Aku alihkan anak mata.
Fahri keluh kecil lepas lihat aku diam tak menjawab. Dan aku tahu untuk apa dia mengeluh. Bukan aku tak mahu kerana aku tak suka cuma aku belum betul berani untuk lakukan sesuatu yang lebih dari ini.


Lelaki itu tak cakap banyak, dua tiga jari kanan dia tak lambat‐lambat hidupkan enjin kereta
yang kemudian perlahan‐lahan bergerak tinggalkan tempat yang aku dan dia habiskan masa sejak sejam tadi.


Mata aku terlempar jauh‐jauh ke pemandangan yang serba asing. Pokok‐pokok yang berlari‐lari
ke belakang terkadang buatkan aku jadi pening. Sekejap aku pejam mata. Hujung letinga aku tak dihadiahkan dengan lagu apa pun. Diam.


Sekejap aku pandang sana, sekejap aku pandang sini. Sekejap aku lihat awan yang sudah mula
tenggelam. Sebelah sana aku nampak langit gelap tapi bukan mahu malam; ada air jatuh berderai dari langit, belum sampai ke sini. Tapi ada dua tiga lagu perlahan sedang asyik bermain dalam seluruh kepala.


Aku duduk diam dengan rasa berbeza. Jadi batu. Entah kenapa Fahri jadi tak banyak cakap. Jadi
diam. Padahal tadi dia yang paling nakal. Dan aku memang tak mahu pecahkan sunyi yang sedang enak petang itu.


Aku sandarkan badan seselesanya selepas aku nampak air jatuh titik‐titik dari langit atas kaca
yang ada di depan; gerimis. Hujan yang makin lama makin melebat temankan aku pulang sampai kereta Fahri betul‐betul berhenti di depan rumah E’zham tepat jam 7.35 petang tapi pemikiran aku jadi bergaul dengan rasa hairan.


“Terima kasih…”



“Erm?”



“Hantar I sampai depan rumah…”



“Tak kan I nak biarkan you. You nak balik naik apa? Jin hantar guna karpet terbang?” aku
senyum dengar Fahri mengusik.


“I should thank to you sebab nak teman I lepak petang tadi…”



Aku senyum melirik waktu safety belt yang mengikat aku sepanjang jalan tadi; aku buka. Aku
singgah ke belakang, ambil beg sandang dan fail sketch aku lantas duduk semula; sekejap.


“I tak tahu you tahu rumah Zham…” tanya aku sedikit pelik. Bukanlah apa cuma pelik kerana
aku tak tunjukkan arah rumah E’zham ke sini.


“Erm?” lambat‐lambat anak mata Fahri teralih dari pandang muka aku.



“Pernah datang sini?”



“Arh.. erm.. a’ah… ada sekali dua ikut kawan I, dia kawan Zham…”



Aku anggukkan kepala. Ya soalnya masih berbaki cuma aku tak tahu apa yang harus aku tanya
justeru aku percaya bulat‐bulat.


“Zham balik bila?”



“Esok petang baru dia sampai sini…”



“Anything messege me..” Fahri pesan.



“Jumpa esok…” aku ucap saat baru‐baru nak keluar dari kereta.



“Nak I datang ambil?”



“Huh?”



“Ke kampus esok. Kalau nak, I boleh datang sini ambil you…”



Aku telan air liur dengar pelawaan Fahri. Anak mata aku tak duduk diam.



“Tak payahlah. Rumah you bukan dekat. Tak apa, I boleh naik cab…”



“Tak jauh…”



“Ari, I boleh naik cab…” aku senyum.



Kali ini Fahri tak sambung ayat. Dia senyum tapi kelat. Dua bahunya terangkat bersama kening
dan mengeluh dikit keras. Mengalah agaknya bila lihat aku degil menolak pelawaan dia. Aku berdiri di depan pintu pagar besar waktu Fahri sudah mula beredar. Belum sampai lima minit aku masuk ke dalam, bimbit aku bergetar. Aku ambil dan aku baca isinya;


‐ Kalau sunyi, msg I. Will call you; Ari.



Aku senyum sendiri sebelum pintu kayu mewah aku buka tapi tak sempat aku tutup semula,
aku terpasak pada sebuah pacuan empat roda yang memberhentikan keretanya di luar pintu pagar. Aku perhati. Dan aku kenal siapa empunya.


Senyum singgah di bibir tapi dada aku membantai ombak tsunami.



“Han!”



“Ana…” aku membalas waktu langkah ke pintu pagar.



“Dari mana?” aku sambung; bertanya.



“Dari SEGi, cari you tadi tapi Zizi kata you ikut Ari…” Ana jawab waktu dia masih terdiri di luar;
di sisi kereta.


“Ah ya, ke Cyberjaya tadi…”



“Buat apa?”



“Lepak‐lepak. Bosan la terus balik ke rumah. Zham bukan ada…”



“Yea…”



“Susah nak nampak you sekarang?” aku tanya berbasa basi.



“Ah! You dah jadi most eligible bachelor… sibuk dengan peminat‐peminat you”



“Kenapa cari I…?” aku gelak sedikit sebelum tukar topik.



“Rindu…” Ana menjawab dengan nada sinis.



Pecah ketawa kecil aku berserta gelengan kepala. Berdebar tapi antara ya dan tidak. Aku
pandang lagi muka dia.


“Lapar… dinner?” tanya Ana yang sebetulnya suatu pelawaan.



Aku diam sekejap dengan mata berkerut memandang sana sini. Keroncong yang berdendang
dalam perut; memang buatkan aku tak mahu tolak tawaran Ana.


“Masuk dululah. Badan dah melekit, nak mandi than we out for dinner, ya...”



“Perfect!” Ana senyum lebar waktu aku membuka pintu pagar. Suka agaknya bila aku terima
ajakkan dia makan malam sama. Ya bagus juga luangkan masa makan malam apalagi berteman si jelita. Bosan juga kalau teringat sudah dua tiga hari belakangan ini aku jamu seorang di rumah.


Senyum Ana tak hilang; membontoti aku dari belakang tuju ke dalam rumah.


* * *


Aku menangkup muka kemudian menyapu dua mata yang sudah mula rasa
ngantuk. Tapi aku tak mahu benarkan. Justeru aku picit‐picitkan sedikit tengkuk dan hujung jemari aku patah‐patahkan.


Sedetik mata aku terlintas pada jam kecil yang terada di sisi meja. Hampir sejam setengah
sebelum menjelang tengah malam. Aku menghela nafas letih.


Sedetik dua selepas aku perhatikan lakaran lukisan 3d yang sudah hampir siap, dada aku
bergetar waktu kulit aku yang tak tersarung apa‐apa, merasa hujung sepuluh jari‐jemari lembut gemalai; terusun di dua bahu kiri dan kanan. Alunnya sederhana tapi sungguh dayu.


Eksotik.



“Comfort..?” tanya dia membisik.



“Ermh…” suara aku keluarkan ayat itu seraya tersandar di kerusi yang sedang aku duduk dengan
mata yang terpejam tapi bibir terukir senyum penuh kenikmatan. Senang sekali bila ada yang melakukan ini pada waktu‐waktu terdesak. Waktu aku sedang menginginkan seseorang meluangkan masa membelai aku yang kesuraman menghabiskan masa seharian menghadap kerja yang sudah bermula sejak berhari lalu.


Jari‐jari itu aku terasa melingkar pula di bahagian atas dada.
Aku telan liur. Seluruh laut kepala aku melayar mengingatkan permintaan gadis itu jurus selepas makan malam di restoran tersohor tengah kota yang kali ketiga aku jejakkan kaki.


Waktu itu dia sudah
mematikan enjin dalam kereta dan aku sudah mahu‐mahu beredar keluar.


“Han…” cepat‐cepat lima jari dia pegang tangan kanan aku; yang kemudiannya tertoleh lihat
matanya sebelum jatuh pada jemari dia yang terlekat; menghalang aku.


“Ermh?” aku tanya pura‐pura tenang.



“Tak nak jemput I singgah…?”



Aku kemam bibir.



“Ermh… dah dekat pukul sembilan, kesian you…”



“Malam belum tua…”



Aku tersenyum sedikit. Kekok dengar ayat itu.



“Please… I bosan balik terus ke rumah…”



“Tapi I ada kerja…”



“I tak suruh you entertain I. I duduk diam‐diam, you buat kerja…” Ah! Nakal ayat gadis cantik
yang serasanya sedang memujuk. Manja suara dia bikin hati aku bergelojak rasa panas yang melahar.


Mata aku tersinggah keluar dari kereta. Lihat keadaan keliling kawasan rumah elit ini. sunyi
bukan sepi. Penghuninya yang rata‐rata golongan kelas atasan semua tak kenal erti hidup berjiran.


Sekejap aku pandang lampu neon yang tegak terdiri di sebelah sana; limpahkan
cahaya.


“Please…”



Mata aku berpaling lihat anak mata dia. Keningnya terangkat sedikit. Pandangannya beruprayuan supaya aku membenarkan dia singgah sekejap. aku jadi debaran. Bukanlah tak mahu Cuma sangat kekok apatah lagi di rumah E’zham.


“E’zham tak akan tahu…”



Ah! Aku senyum lagi. Pandai dia meneka tapi aku tak menjawab. Perlahan aku alihkan
pegangan tangan dia sebelum pintu kereta aku buka dan keluar tinggalkan dia yang masih di tempat duduk pemandu.


Sekejap aku mengerling lihat Ana yang pandang bingung sebelum pintu pagar aku buka lebarlebar;



“Masuklah…” kata aku.



Ana senyum.
Aku senyum antara suka dan terpaksa.


“Mahu lagi?” lamunan aku tersentak waktu bibir dia mengena telinga aku.



“Ermhh… ya…” aku jawab lambat‐lambat tapi jelas.



Empat lima kali selepas itu, urutannya terhenti sekejap. Aku buka mata tapi tak bergerak.
Perhatikan tubuhnya yang bergerak menghadap aku. Dua punggung cantiknya sengaja dia labuhkan atas peha aku yang berbulu; atasnya aku sarung brief sederhana yang menutup sebahagian antara bawah pusat dan sebahagian peha.


Aku senyum lihat dia yang juga mengukir perkara yang serupa. Rambut tebal dia jatuh
mengurai kemas. Melirik mata aku pandang raut wajah manis yang bersih. Pandai tuannya menjaga. Kemudian jatuh ke tengkuk licin yang mengiurkan. Bersih mata aku tercuci apalagi Ana yang hanya menyarung baju nipis warna coklat. Terteman pula bau harum yang dia sembur mewangikan tubuh.


Ufhh! Sungguh mengghairahkan.



Sebelah tangan aku usap lembut lengan Ana yang jatuh.



“Kenapa?” soal Ana bila lihat mata aku tak lari dari memandang dia.



“Apa lagi yang lebih indah untuk I pandang selain you…”


Ana senyum, manis. Terlalu manis. Mata dia merenung aku.



“Mata you membunuh…” aku mengusik buatkan dia ketawa kecil; tambah ngiur.



“Tak nak tidur?” Ana lari topik.



“Belum ngantuk…”



“Belum ngantuk atau nak suruh I tidurkan…”



Ana memang pandai memancing aku dengan ayat dia.
Lambat aku senyum sebelum menjawab;


“Kerja I belum siap lagi…”



“Han…” Ana memanggil sayu.



“Ya…” sengaja aku jawab mendatar tapi menarik hujung ayat.



“Do you want to play some fresh games?” hujung jari jari Ana bermain di abdomen aku yang
tergerak‐gerak. Sedikit geli tapi aku biarkan. Dua anak mata aku terpasak pada mata Ana yang berlari‐lari lihat aku, sekejap turun pada tubuh yang dia sentuh.


Jari itu kemudian jatuh sikit‐sikit di hujung brief.
Aku telan liur. Ah! Ana… lagi‐lagi bikin suhu aku naik mendadak. Aku kemam bibir;


“Game apa you nak main…?”



“Adult game…” melirik senyuman nakal dia waktu dia dekatkan bibir di pipi. Dia kucup bermula
di hujung telinga. Keras dengusan aku sebelum perlahan dan perlahan bibir itu singgah ke pipi dan turun bermain di tengkuk.


Aku pejam mata; tahan panah asmaraloka.



Tangan Ana makin nakal; menyeluk sesuatu kepunyaan aku. Buatkan aku yang sedang dalam
keasyikan jadi tersentak. Ana sudah lebih jauh dari aku.


“Jangan nakal sangat…” aku bisik; mengingatkan perempuan itu dengan senyuman dan ada
sedikit tawa. Ana tak hiraukan, dia malah makin melingkar pada hak milik aku.


Aku tak tunggu lama untuk rangkul tubuh Ana, menarik tangan dia; sederhana ke kamar
beradu. Ana tolak aku perlahan, rebah ke atas tilam sebelum tubuh dia menindih atas aku.


“Its too early, Ana…” bisik aku perlahan.



“Please… I want to hold you…” pinta Ana manja.



“And?” soal aku menduga, sengaja sebenarnya.



“And touch you...”



“And?” nada aku mula tak tentu arah.



“And taste you…”



“Ermhhh…” terangkat punggung aku.



“Biar lelah tidur you dipeluk I…”



Ana terlalu bijak. Lebih tegar dari E’zham malah lebih dari apa yang aku sangka. Aku tak pernah
memikirkan akan ada didalam pelukan gadis serba indah ini. Gayanya mempesona. Tubuh dia yang menindih terasa begitu mendamaikan. Rambut mengurai dia yang jatuh berteman harum bau wanginya betul‐betul naikkan hawa aku untuk melakukan lebih dari ini.


Aku paling tak keruan kalau bibir dia menyentuh setiap inci kulit aku. Ana buatkan aku seperti
seorang lelaki yang terlalu di impikan dia. Aku jadi sangat kekok dan ada waktu rasa terpinga bila Ana menjamah apa yang aku ada dengan semahunya.


Aku terbuai dalam rasa yang tak pernah aku impikan. Benar aku terlelah dalam permainan yang
sudah dirancang Ana bila E’zham tidak ada di rumah. Dan aku tak mahu jadi lelaki bodoh kalau menolak tawaran serba mewah yang ditatang Ana.


Malam itu jadi saksi Ana bukan lagi suci...

2 comments:

aQrEz said...

semuanYe nk main si Han nie adeh Papa~..

Tiada Alasan Untuk Terus Terbang Mencari Ketenangan said...

jgn mama mcm tue sudahlaaa eyh...

bila muzik mula berbunyi mengalunkan lagu~